tiistai 24. heinäkuuta 2012

Päivä 4. Unelmahevoseni + kiitos 21 lukijalle!

Päivä 1 - Miksi harrastan ratsastusta
Päivä 2 - Ratsastajaesikuvani

Päivä 3 - Toivelistani
Päivä 4 - Unelmahevoseni

Päivä 5 - Ratsastusurani
Päivä 6 - Omat varusteeni
Päivä 7 - Kuinka hevoseni tuli minulle
Päivä 8 - Parhaat saavutukseni ratsastuksessa
Päivä 9 - Lempimerkkini
Päivä 10 - Kotitallini
Päivä 11 - Mitä hevoseni syö
Päivä 12 - Elämäni hevonen/hevoset
Päivä 13 - Hevoseni varusteet
Päivä 14 - Unelmatallini
Päivä 15 - Parhaat kuvat hevosestani
Päivä 16 - Mieleenpainuvimmat kilpailuni
Päivä 17 - Vahvuuteni ja heikkouteni ratsastajana
Päivä 18 - Tärkein ja turhin varusteeni
Päivä 19 - Hevosesikuvani
Päivä 20 - Tavoitteeni ratsastuksessa
Päivä 21 - Hevoseni hyvät ja huonot puolet
Päivä 22 - Videokooste hevosestani
Päivä 23 - Näin valmistaudun kilpailuihin
Päivä 24 - Hevosblogeja joita luen
Päivä 25 - Minä hevosenomistajana
Päivä 26 - Taustajoukkoni
Päivä 27 - Parhaat hevoskuvani (itsekuvatut)
Päivä 28 - Unohtumattomin hevosmuistoni
Päivä 29 - Ratsastusurani tärkein valmentaja/opettaja
Päivä 30 - Tilannekuvia ja kommelluksia
 


Tää on aika vaikea kohta tässä haasteessa, koska en oikeen ikinä oo tiennyt minkälainen on mun unelmahevoseni. Tai siis kyllä mä jotain tiedän, mutta hevonen on mulle niin yksilö, etten oikeen osaa sanoa sellassia yksittäisiä juttuja mitkä mun olis pakko saada jos voisin ostaa ihan minkälaisen hevosen tahansa. Unelmahevonen olis tietenkin sellanen, minkä toimis täydellisessä yhteistyössä sun kanssa. Mutta se taitaa olla samalla satuhevonen.


Mulla on kuitenkin sellassia pieniä juttuja, mistä oon aina haaveillut. Ne ei oo koskaan ollu sellassia, että joskus mä toteutan tän, mutta sellassia ihailtavia juttuja. Oon aina pienestä pitäen pitänyt friisiläisistä. Niiden komeasta ulkomuodosta ja.... niiden komeasta ulkomuodosta. Jos sellaisen saisi kouluratsuksin niin olisin taivaassa. Tosin, tätä rotua ei taideta olla tarkoitettu kouluratsastukseen, sillä mitä näitä olen nyt nähnyt niin ne ovat kovin tyhjiä edestä ja askellajit eivät mitenkään näyttäviä ole. Tosin, voin olla väärässäkin. 




Tällainen komistus kelpaisi.

Toinen unelmahevonen olisi oikeastaan poni. Nimittäin shetlanninponi. Kuulitte oikein. Minä 16-vuotias nainen haluan shetlanninponin. Olen aina ollut ihan heikkona näihin pieniin piskuruisiin ja erittäin viekkaisiin otuksiin. En yhtään pidä isolla hevosella ajamisesta, sillä en tunne saavan mitään tatsia koko hevoseen. Ponilla ajaminen taasseen olisi todella hauskaa. Olen shetlanninponilla ennenkin ajanut ja rakastin sitä! 


Unelmashettikseni olisi myös hieman ylikorkea niin, että kerran viikossa vaikka voisin käydä hieman palauttamassa järjestystä selästä käsin. Itsehän olen 164cm eli aivan liian pitkä shettisratsastajaksi. Kurinpalautuksen puolesta varmasti tällainen järjestely onnistuisikin. 10 kilolla olen liian painavakin. Ajaminen ja maastakäsittely tosin kiinnostaisivat enemmän.


Tällainen pulla kelpaisi minullekin.


4 kommenttia:

  1. Mä tykkään myös ihan älyttömästi friisiläisistä ja shettiksistä. :D
    Ajan tuolla tallilla myös silloin tällöin oikein ihanalla ylikokoisella shettisorilla ja se on kyllä ihan mahtavaa hommaa. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehheh. Minustakin oli mukavaa aina välillä käydä ajelemassa shettistä kun sellainen naapuristamme vielä löytyi. Talvella oli kelkka kärryn perässä ja toinen istui siellä. Oli mahtavaa! :D

      Poista
    2. Siis meitä ajajia oli kaksi, ei poni istunut kelkassa kertaakaan! :D

      Poista
    3. Kuulostaa ihanalta! :)
      Hahah, hetken mietinkin että mikä läppä toi nyt oli mutta kyllä mä sitten tajusin (kun näin ton tokan kommentin) :D

      Poista